Akademickie Centrum Kariery

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Sekcje
Jesteś w: Strona główna Aktualności Spread the joy – Stefanini dba o radość dzieci

Spread the joy – Stefanini dba o radość dzieci

Międzynarodowy Dzień Dziecka to powód, by pomyśleć nie tylko o prezentach dla własnych dzieci, ale także wesprzeć te potrzebujące. Święto najmłodszych może stać się również doskonałą okazją do integracji pracowników wokół wspólnego celu, jakim jest pomaganie. Tak było w tym roku w krakowskim oddziale firmy Stefanini – w związku z Dniem Dziecka pracownicy zorganizowali zbiórkę charytatywną oraz wspólnie stworzyli specjalną piosenkę.

W krakowskich biurach firmy Stefanini, która dostarcza kompleksowe usługi outsourcingowe w zakresie IT i procesów biznesowych oraz wsparcie konsultingowe, od kiltu tygodni trwały przygotowania do Dnia Dziecka. Przyświecało im hasło przewodnie ogłoszonego wśród pracowników konkursu „Spread the joy” – jego celem było wyłonienie inicjatywy sprawiającej innym przyjemność, wywołującej uśmiech na twarzy. Zbliżający się 1 czerwca stał się inspiracją do stworzenia dwóch projektów, mających na celu podzielenie się radością z dziećmi.

Pierwsza z inicjatyw polegała na zbiórce charytatywnej na rzecz mieszczącej się w Nowej Hucie fundacji Pro Familia, pomagającej osieroconym dzieciom. Pomysłodawcą tej akcji był Zbigniew Baran, Lider jednego z zespołów wsparcia technicznego. Fundacja przekazała firmie Stefanini listę najpilniejszych potrzeb, na której znalazły się m.in. artykuły papiernicze i zabawki. Pracownicy deklarowali, jakie przedmioty z listy będą mogli ufundować, a następnie, do 26 maja, dostarczali je do biura, zapełniając ogromne pudła. – Wszyscy wzięliśmy udział w akcji charytatywnej – powiedziała Iwona Leśniak, HR Business Partner. Dodatkowo mamy zagwarantowany budżet od firmy, więc kupiliśmy więcej gier i zabawek. Kolejnym etapem było wspólne pakowanie prezentów, które przed 1 czerwca zostaną dostarczone podopiecznym fundacji.

Drugi projekt miał charakter artystyczny, ale również powiązany z pomocą dzieciom. Jego autorem był Daniël van Hoven, jeden z pracowników z zespołu wsparcia technicznego, który tak opowiadał o udziale w konkursie i swoim pomyśle: – Co znaczy „Spread the joy”? Słyszeliśmy standardowe odpowiedzi, żeby być gotowym pomagać koledze z pracy, wspierać go, jeśli ma trudny czas. Ja chciałem przekazać coś szerszego, bardziej abstrakcyjnego – że naprawdę mogę spread the joy (rozpowszechnić radość) bardzo daleko, oczywiście przez Internet. Jestem muzykiem, pomyślałem: komponujemy piosenkę, nagrywamy… Cokolwiek zrobię, całe Stefanini, nie tylko tutaj w Krakowie, o tym usłyszy. Potem można zorganizować festiwal, powiązać to z celem charytatywnym… I właśnie Zbigniew Baran miał pomysł, żeby pomagać dzieciom.

Intensywne prace trwały przez ok. pięć tygodni. Daniël van Hoven napisał muzykę, a przy tworzeniu tekstu pomagali mu inni pracownicy Stefanini. W biurowych kuchniach zawisły plakaty z hasłem „Spread the joy”, gdzie można było przyklejać karteczki ze skojarzeniami i rymami – mówiła Iwona Leśniak. Zostały one wykorzystane do napisania piosenki dla dzieci, o dzieciach. Nagranie powstało w profesjonalnym studiu. Wokalistą był Daniël van Hoven, który odpowiadał również za instrumenty perkusyjne, a na gitarach zagrał Bartosz Lenarczyk, Analityk IT.

W tym roku Stefanini po raz pierwszy organizuje dla dzieci pracowników wielki piknik z okazji Dnia Dziecka. Odbędzie się on w wyjątkowym miejscu – w krakowskim Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema, sensorycznym parku edukacyjnym, z interaktywną ekspozycją przybliżającą prawa fizyki. Daniël van Hoven podkreśla, jak ogromne było zaangażowanie w akcję: – To zaskakujące. Pochodzę z Holandii, pracuję i mieszkam w Krakowie ponad 10 lat. Nigdy wcześniej nie widziałem w żadnej korporacji czy w firmie, gdzie wcześniej pracowałem, takiego społecznego zaangażowania jak w Stefanini. Według mnie to bardzo dobry sposób, żeby coś budować wspólnie – nie tylko wykonywać swoją pracę, ale stworzyć więź między ludźmi i wspólny cel